Annons

AUTOM på Sporting

1
Har en 011 Sporting autom. Jag undrar om det är nogån som har en autom som upplever att bilen inte funkar mellan motor o växellådan. Upplever den som den inte har ork till att dra, som den växlar för tidigt inte varvar ut i växlarna. Kör man den manuelt upp o ner så går den bra.Nogån som har en licka dan?
Annons

Re: AUTOM på Sporting

2
Hej och välkommen till forumet,

Det låter som ett ECM fel. Har för mig att jag såg något om det när jag läste igenom serviceuppdateringarna för cee'd. Värt att besöka en verkstad i alla fall. Är det något fel på ECM modulen eller den bara behöver uppdateras hittar verkstaden det på några minuter.

Jag gjorde en snabbsökning och hittade att 2.7 liter V6'an kan drabbas av bad "throttle position switch" med resultatet att den känns som din. Dock inte specifikt för 2011 modellen.

/Peter


snutte53 skrev:Har en 011 Sporting autom. Jag undrar om det är nogån som har en autom som upplever att bilen inte funkar mellan motor o växellådan. Upplever den som den inte har ork till att dra, som den växlar för tidigt inte varvar ut i växlarna. Kör man den manuelt upp o ner så går den bra.Nogån som har en licka dan?
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: AUTOM på Sporting

3
Hej !
Känner igen det där slöa !!
Har du en grön lampa på panelen där det står ECO möjligen ??
Du har förmodligen Eco-knappen intryckt.
Stäng av den med knappen ner till vänster så kommer bilen att gå riktigt bra.
Eco funktionen är till för att spara bränsle !!
Lycka till !! :)
Skriv svar

Återgå till "Problem"