Annons

Regenererar ofta och mycket

1
Min 2017 1,7 cdti 141hk dct7 regenererar jättemycket. har haft den nu i 14dar och det va en demo som gått 500 mil när jag köpte den.
Såg att den drog 0,8-0,9 oftast. kört 60-70mil. Har haft problem med en Ceed 2013 innan som fick programmeras om innan den blev normal.
Min 2016 va ok från början.
Nu är det lika dant igen med min Sportage.
Mätaren som visar förbrukningen inte går ner till noll om man släpper gasen i hög hastighet. till noll har jag bara sett 2 gånger på 14dar.
Blir en liten plutt kvar som visar att den sprutar in något i alla fall. (va lätt och se på ceeden när den regenererar.)
Autostop på motorn går nästan aldrig heller.

Påtalade detta idag på Hedins Halmstad och dom ska titta på detta, då dom också ska byta stereo/navigator som krånglar.
Ihop med detta ska dom programmera om motorstyrningen. Hoppas detta blir bra.
Annars jättenöjd med bilen och underbar att köra. Lådan e ju bara hur go som helst!

Bra bemötande på Hedin Halmstad dessutom.

Testade en Optima med samma motor o låda idag o den funkade perfekt med förbrukning/mätare och autostop på motor.
Hoppas dom får ordning på min bil.
Sportage 1,7 dct7 Special edition Infraröd 2017
Annons

Re: Regenererar ofta och mycket

2
Fyller på med info:
efter 120 mil med obegriplig regenerering (partikelfilter rening) så började min bil bli lite lite bättre. senast efter rundor till Ullared o Ängelholm så sa jag tom till frugan att nu börjar det bli nästan bra, förbrukningslampan går dock bara ner till 0 en gång på hundra i nerförsbackar o dyl. men.... idag så började motorlampan först blinka och sen lysa. Så nu får dom verkligen ta in den och hitta vad felet är. Bilen har bara gått 660 mil. Får se om dom byter ut något eller bara programerar om motorstyrningen. kanske får min nya stereo då också........ lite tråkigt att ha strul med en ny bil. Tycker annars jättebra om den.
Sportage 1,7 dct7 Special edition Infraröd 2017
Skriv svar

Återgå till "Problem"