Annons

Vindrutespolare fungerar inte vid minusgrader

1
Hej,
någon annan som har problemet att spolarna verkar frysa vid minusgrader? Jag har haft det problemet på vintrarna sen jag köpte bilen. Kan inte vara spolarvätskan då den är blandad till att klara -20 (tror att jag brukar använda färdigblandad ner till -20).

Men de fryser redan vid några minusgrader så det går inte att spola vindrutan vilket är ett stort problem med mycket stänk från andra bilar.
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI EX 2012, Nav-paket, Takfönster fram och bak, Färg Dark Gun Metal
Annons

Re: Vindrutespolare fungerar inte vid minusgrader

2
Anders1960 skrev:Hej,
någon annan som har problemet att spolarna verkar frysa vid minusgrader? Jag har haft det problemet på vintrarna sen jag köpte bilen. Kan inte vara spolarvätskan då den är blandad till att klara -20 (tror att jag brukar använda färdigblandad ner till -20).

Men de fryser redan vid några minusgrader så det går inte att spola vindrutan vilket är ett stort problem med mycket stänk från andra bilar.
Inga problem än vad jag har märkt. Känns ju mer som om det måste vara problem med frysnivån på spolarvätskan. Jag kör med Biltemas spolarvätska och den funka bra.
Skriv svar

Återgå till "Problem"