Annons
Annons

Är framrutorna av dålig kvalitet?

2
Det är nog rätt generellt :) har man otur så spricker rutan av ett stenskott medans andra kan ha rutan fullpepprad utan att något spricker :) jag fick själv en golfboll i rutan vid Arlanda en gång, det vart ett jäkla "stenskott" men ingen spricka. :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Är framrutorna av dålig kvalitet?

6
Jepp, min ruta blev bytt vid runt 100 000km och nu vid 172000 finns det bara några stenskott men den är väldigt repig, nästan sandblästrad och kan vara lite svårt att se om man kör mot solen vid fel vinkel.

Och då har jag sällan använd is skrapan, kan väl räkna det på 10 fingrar. Har alltid haft på kupe värmaren.

Har inte upplevt nån känsligare ruta på de föregående bilarna jag har haft.
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld

Re: Är framrutorna av dålig kvalitet?

7
Jag tycker det är sämre än på andra bilar jag haft. Inte för stenskott utan repor. För ruggigt länge sedan så hade jag en Volvo Amazon. När jag hade den var den 18 år gammal och rutan var mindre repig än den i min nu tre år gamla Ceed.

Ang. stenskott är det väl ren otur, tror inte man kan koppla det till glasets kvalitét...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Problem"