Annons

Klocka

1
Har en Sportage 2012 där klockan ibland när jag startar och kör iväg visar 4 till 5 timmar för lite. Har någon annan samma problem? Visserligen ställer tiden in sig rätt efter ca 10 minuter , men det är irriterande.
KIA Sportage 2.0CRDi AWD EX Automat Komfort 184 hk 2012
Annons

Re: Klocka

2
sert skrev:Har en Sportage 2012 där klockan ibland när jag startar och kör iväg visar 4 till 5 timmar för lite. Har någon annan samma problem? Visserligen ställer tiden in sig rätt efter ca 10 minuter , men det är irriterande.
Du har inte navigation eller? Jag har det och klockan synkar vad jag förstår med satelliterna och det kan ju ta en liten liten stund...inte 10 min i och för sig. Kan ju vara nåt skumt med den kopplingen i så fall?

Re: Klocka

3
Kan även vara att radion ställer in tiden via RDS-systemet. Det är inte alla radiokanaler som skickar ut rätt tid.

-Kjell
Svart Sportage 2.0 CRDi AWD Automat 2011
Signalröd Picanto 1.2i Automat 2014

Re: Klocka

4
KjellG skrev:Kan även vara att radion ställer in tiden via RDS-systemet. Det är inte alla radiokanaler som skickar ut rätt tid.

-Kjell
Detta röstar jag med på!
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg

Re: Klocka

5
Även om den ställer sig rätt efter radion så menar jag att klockan skall inte ändra sig själv flera timmar. den har ändrat sig under tiden radion har varit avstängd.
KIA Sportage 2.0CRDi AWD EX Automat Komfort 184 hk 2012
Skriv svar

Återgå till "Problem"