Annons

Re: Är jag först?

11
Wänke skrev:Har man väntat sen oktober på sin egen så ser man dom .
Ah! Ja det gör man förstår jag. Akta dig för bilar som bromsar plötsligt i Vallarondellen ;)
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
Annons

Re: Är jag först?

16
Wänke skrev:Ska hänga på i forumet när jag får bilen.
Svårt att snacka om nåt som man inte har, men dom flesta verkar nöjda vad man läsa.
Vad tycker du?
Har ägt Nissan, Mazda och Saab innan Kia. Allt som allt är jag helt klart mest nöjd med Kia även om Saab är lite mer mysig att sitta i :)
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Är jag först?

17
Lindgren_021 skrev:Haha jag körde ju sönder ena backspegeln efter 1 timme när jag backade ur garaget. Men 2200 lät inte så farligt. 4400:- får jag ge för ny backspegel.
Nej det kunde varit värre. Backspeglar är skitdyrt. Skrapade själv bort färg på den på min Kia förra sommaren men det syns knappt tack och lov.

Att självrisken på vagnskadegarantin var 7500:- kändes dock chockande. Man kanske ska veta sådant men jag hade inte en aning.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Är jag först?

18
6000 är självrisken på vagnskada under de första tre Åren. Står i serviceboxen för mig. Funderar på att ta kias försäkring sen också då dem har självrisk på 2000. Inte många som erbjuder det. Dyrt per månad men skönt när det händer något.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: Är jag först?

19
Lindgren_021 skrev:6000 är självrisken på vagnskada under de första tre Åren. Står i serviceboxen för mig. Funderar på att ta kias försäkring sen också då dem har självrisk på 2000. Inte många som erbjuder det. Dyrt per månad men skönt när det händer något.
7500:- sa hon till mig när If kopplade mig till Kia.
Betalade en självrisk på 1000 - 1500:- när jag "krockade" med min Saab en gång och hade Länsförsäkringar. Då inte vagnskadegaranti såklart utan halvförsäkring. Tycker vagnskadegarantins självriskbelopp är vansinnigt högt på de flesta bilarna.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
Skriv svar

Återgå till "Problem"