Annons

Re: Hämta ut ny sportage - kom 2,5 mil sen stopp..

11
Tråkigt att höra att du och andra här problem med sin bil, funderar själv på att byta till en Sportage nästa höst nångång. Håller med dom andra här att du borde ju få nån typ att kompensation för att fått åka tillbaka med bilen efter precis ha köpt den. En service tycker jag dom kan bjuda på i det här fallet faktiskt. men som sagt det är ju upp till dom.

Hoppas det löser sig.


ps. En liten varning från reglerna:" § 12: Vi hänger inte ut varken medlemmar eller företag på detta forum."
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort
Annons

Re: Hämta ut ny sportage - kom 2,5 mil sen stopp..

13
Allt låter helt vansinnigt.
På något sätt måste de ju kompensera för detta. De har ju uppenbarligen brustit i att leverera en splitter ny och fungerande bil. Jag skulle känna en oerhörd besvikelse.

Ligg på och se till att få igenom någon sorts kompensation och att de gör en ordentlig genomgång av bilen för att se att inget annat har påverkats av missödet.

Min åsikt är att de egentligen borde ge dig en helt ny bil. Precis som man hade begärt en ny telefon om något med den nya pajade direkt. Någon sorts ordentlig kompensation ska du iaf ha.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Hämta ut ny sportage - kom 2,5 mil sen stopp..

14
Nu har jag mailat VD-n på firman där jag faktiskt förklarade att jag trots allt är nöjd med både bilen och deras bemötande men att det såklart hänger på att de dels kompenserar mig med den första servicen gratis men även att det ska skrivas in i dokumentationen vad som hänt och att vid ett eventuellt fel i framtiden ska garantierna täcka detta.

Jobbar även som lärare på en gymnasieskola och pratade nyss med den fordonslärare vi har här och han förklarade för mig att en dieselbil absolut aldrig någonsin ska gå torr. Dieselbilar är tydligen extra känsliga just för detta och problemen kan tydligen komma längre fram så det är kanonviktigt att jag får in detta i dokumentationen. Verkligen kul när man vet att bilen faktiskt gick torr... Ny bil och vara orolig för att det ska bli något skit om kanske 500-1000 mil även om det täcks av garantierna. Man köper ju en ny bil för att inte behöva ha ngra bekymmer.

Skrev till dem att jag trots allt fortfarande är nöjd vilket jag är men det är ett vägskäl, de har verkligen ett gyllene tillfälle att visa att de är måna om sina kunder vilket skulle stärka mitt förtroende för dem och garanterat lägga mina servicar där och eventuella nya inköp. Plus att det i så fall blir en affär till för dom med mina föräldrar vilket jag kommer över till en annan ÅF annars.
Skriv svar

Återgå till "Problem"